Oficina municipal d'informació al consumidor (OMIC)
És un servei públic que informa, orienta i assessora la ciutadania sobre l’exercici dels seus drets i deures com a persones consumidores i/o usuàries de productes i serveis
Des d'abril de 2015 els autònoms o les microempreses també poden adreçar-se a l'OMIC de la Llagosta perquè aquest servei públic faci reclamacions o mediacions única i exclusivament sobre serveis bàsics (llum, aigua, gas, telecomunicacions, serveis bancaris o assegurances).
Objectius
- Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consum.
- Assessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resolució.
- Mediar entre els comerciants, les empreses de subministraments bàsics i els consumidors i usuaris per tal d’arribar a un acord entre les dues parts.
- Tramitar les reclamacions en matèria de consum, quan no és possible la mediació o bé aquesta no és satisfactòria.
- Sensibilitzar la població dels seus drets i deures com a consumidors, amb l'objectiu de fomentar un consum crític i responsable
Serveis que s'ofereixen
- Tramitació de reclamacions.
- Mediació i resolució de conflictes.
- Xerrades i conferències.
Quin cost té:
Gratuït
Qui pot sol·licitar-ho:
Accés lliure per a totes les persones consumidores residents a la Llagosta
Els autònoms o les microempreses, per temes de serveis bàsics (llum, aigua, gas, telecomunicacions, serveis bancaris o assegurances)
També per a les persones no residents a la Llagosta que comprin un bé o contractin un servei al nostre municipi
Cal concertar visita prèvia (es dediquen 10 hores setmanals d'atenció al públic)
Adreça:
Les consultes es poden fer a través del formulari Contacte amb l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, que es troba al final d'aquesta pàgina.
Darrera actualització: 29.04.2020 | 17:51