Aquesta setmana han començat a treballar al carrer les dues agents cíviques contractades per l'Ajuntament de la Llagosta dins dels últims plans municipals d'ocupació. Les agents desenvolupen les seves funcions principalment durant les tardes, però també alguns dies durant el matí.
Les tasques de les quals se'n fan càrrec consisteixen bàsicament en informar a la ciutadania sobre el correcte compliment de l'ordenança municipal sobre civisme i convivència. Les dues agents porten armilles de color groc i actuen degudament identificades.
Les seves accions s'encaminen principalment a informar a les persones usuàries dels contenidors d'escombraries sobre el seu correcte ús, tant a l'hora de dipositar deixalles com voluminosos i trastos vells. També s'assessora sobre la forma correcta de fer reciclatge de residus i es promociona l'ús de la deixalleria municipal. En aquest sentit, les agents cíviques també poden ver in situ el carnet de la deixalleria a qualsevol persona interessada.
Altres funcions que desenvolupen les dues agents cíviques estan relacionades amb el respecte dels espais sense fum de tabac al voltant de les entrades i sortides de les escoles, i sobre el correcte comportament de les persones propietàries de gossos. En aquest sentit, les dues treballadores alerten en cas de que no es recullin les defecacions de les mascotes, en cas que aquestes vagin sense lligar i també verifiquen si es compleix la normativa si es tracta de races potencialment perilloses.
Les dues agents cíviques desenvoluparan aquestes funcions durant sis mesos i, en principi, les seves actuacions són de caràcter informatiu, tot i que en cas de produir-se infraccions greus poden posar-se en contacte amb els agents de la Policia Local si s'escau la necessitat d'imposar les sancions i multes previstes a l'ordenança municipal de civisme i convivència.