L'OMIC ofereix els seus serveis a autònoms i petites empreses

Dilluns, 13 d’abril de 2015

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de la Llagosta presta des de principis d'abril assessorament i tramita les reclamacions que presentin els autònoms i les petites empreses del municipi, tal com ja feia abans amb la resta de la ciutadania.

Aquesta ampliació de les tasques que es porten a terme des de l'OMIC es deu a l'entrada en vigor de la modificació del Codi de Consum de Catalunya. Aquesta normativa estableix que des de l'1 d'abril els drets i obligacions del Codi de Consum són aplicables a les relacions entre els prestadors de serveis bàsics i els treballadors autònoms i les microempreses (menys de 10 treballadors i que facturin menys d'un milió d'euros anuals) d'acord amb una Recomanació de la Comissió Europea. 

A partir d'ara els autònoms o les microempreses poden adreçar-se a l'OMIC de la Llagosta perquè aquest servei públic faci reclamacions o mediacions única i exclusivament sobre serveis bàsics (llum, aigua, gas, telecomunicacions, serveis bancaris o assegurances). 

L'OMIC de la Llagosta és un servei gratuït per a la ciutadania que es troba situat a la planta baixa de l'Ajuntament, a la plaça d'Antoni Baqué. Actualment dedica 10 hores setmanals a l'assessorament, atenció i orientació a les persones consumidores i usuàries. S'ha de concertar visita de forma prèvia.

Darrera actualització: 13.04.2015 | 12:43